Pages

Happy Heart > Happy Soul > Happy Mind > Happy Love > Happy Life

Sunday, June 16, 2013

Blogger Kaya

Assalamualaikum,
Malam ni tak leh tido pulak sbb dah tertido sekejap awal tadi. So ada mood sikit nak menulis blog.
Alkisahnya baru2 ni ada terbaca di satu forum yg mengatakan kereta BMW seorang blogger terkenal telah kena rompak. Korang google la sendiri cari sapa blogger tu. Huhu
Tak penting nak tau sapa blogger tu. Yang penting, blogger pon boleh pakai BMW? Wow dahsyat. Alhamdulillah rezeki Allah untuk dia kan.
Lepas tu ada terbaca lagi kisah sorang famous blogger tp bukan lah kereta kena curi jugak.. tapi sangat dahsyat bila tgk dia bershopping. Blogger tu ada dpt sponsor trip ke overseas. And dia shopping kat sana giler2 lah. Seriously sbg seorang perempuan mesti akan rasa jealous and nak jadi mcm dia juga.
Saya admit saya pon ada rasa cam jelez skit. wahh gilerlah dia ni.. shopping branded bag mcm shopping bag yg murah longgok2 tu je.. mcm benda tu murah bebenor. Saya nak beli handbag harga rm200-300 pon pk 100x. Saya mmg kedekut beli brg sendiri. Harap maklum.
Seperti yg kita semua tau, famous.blogger ni dorang earn money from nuffnang and other sponsor.bukan sponsor sugar daddy sugar mummy tu tau. Jgn salah faham pulak. Xperlulah kot saya nak cerita mcmana dorang earn banyak semua tu. Saya pon bukan famous. Dalam acc nuffnang ada berapa ratus je. So rasanya tak layak nak bagi tips bagai.
Tapi kalau tips jual online InsyaaAllah saya boleh bagi. Tunggu di penghujung entri nanti ya.
Nak sambung cita pasal blogger kaya.

Kalau tak kaya pon, at least dorang boleh earn dalam RM2k per month. Ok what klu blogger tu student lagi dan boleh buat duit banyak tu utk side income. Beruntungkan??
Biasanya kalau blogger tu sedia cantik.. mmg satu bonus untuk dia sebab akan cepat dapat ramai follower. Yang pompuan pon menggalak sbb nak jadi mcm org tu. Yg laki plak off course la nak menyedapkan mata tgk awek cun.
Lagi kalau blogger tu pandai lak berfashion. Pandai Belit2 shawal sampai 3-4 lapis... lagi gempak kalau dia pakai barang memahal.. lagi la org suka nak follow... nak tgk apa org dia ada pastu nak ngumpat sebab jealous.. huhu
Tapi ada je famous blogger yg dari kampung pedalaman...ramai je follower nya kan.. taktau juga nak kata pakej mcmana yg melayakkan dia jadi famous blogger.. tp of course la menjadi diri sendiri dan org taknak ada duplicate..
So korang toksah dok komen "saya teringin nak jadi mcm akak" buat malu diri sendiri je.
U have to believe & trust yourself. Kena confident. Yes, I can become famous. I can earn thousands with Nuffnang. Think positive dan perkara yg baik2 saja.
Tak perlu kena cantik and handsome utk jadi famous and nak dapat ramai follower. Tengok dorang tu pon idak la cun hensem pon. Opsss! Haha
Yg penting entri korang tu kena berinformasi. Even kalau nak citer psl personal pon.. selit la 2-3 info supaya reader/follower akan rasa berbaloi baca entri korang and mungkin akan dtg lagi utk baca next entri.
Lepas tu tepek gambar banyak2. Sbb rasanya org lg suka tgk gambar. Tak baca pon ceritanya. Tgk gambo je. Pastu nak komen tanya benda yg dah pon tulis kat entri tu... oh please! Jadilah pembaca dan penanya yg bijak.
Nak kata saya bagi tips tak jugak. Tp saya dpt drpd beberapa research yg saya buat sendiri.
So apa2pon niat kena betulkan. Kena buat dengan Ikhlas. Kalau blogging tak boleh generate duit utk korang.. so rasa fedup la sbb tak dpt cheque beribu dari nuffnang.. rasa nak quit la.. then kenapa nak blogging at first?
Ada 1001 sumber rezeki atau mungkin lebih dari itu kat dunia ni.. dan rezeki tu x sama utk semua orang kan.. mungkin rezeki dia dtg dari blogging.. rezeki kita dari tempat lain. Kita kena lah carik.. InsyaaAllah pasti akan jumpa jalan terbaik untuk kita.
Ok tips pertama dari saya untuk jual secara online. Minimum kan profit. Maximum kan sales. Ini bermakna kita kena main volume. Kalau nak cerita mmg pjg. Lets the figure do the talking
Profit RM30 x sales 200 units
= RM6000

Ok faham semua???
Diskaun skit la
Profit RM20 x sales 200 units
= RM4000

Camna? Ok?
Hehehe nanti saya cita lagi ye. Ni dah kol 4 dah nak kena tido kang esok tak bangun pulak. Esok dah ada appoinment dgn tailor baru.
Yaa tak lama lagi We Luv Peplum akan bertukar kepada team tailor yg baru. Tu semua nanti saya akan cerita.
InsyaaAllah saya nak share resepi cara saya berniaga ni. Walaupun saya bukan la owner top online boutique kan.. tp klu boleh buat figure seperti di atas tu.. siapa taknak?? Nak tak? Hehehe
Ok semoga saya di beri kesempatan oleh Maha Pencipta untuk menulis lagi di sini. Banyak perkara yang saya nak kongsikan. Tapi jangan la expect gambar saya cantik2, pakai fesyen cecantik, pakai handbag mahal, bwk kereta mewah, ada banglo mewah. Alhamdulillah. InsyaaAllah ada la tu nanti. Tapi sekarang belum ada lagi.. hehehe
Wassalam.




No comments: