Pages

Happy Heart > Happy Soul > Happy Mind > Happy Love > Happy Life

Monday, October 7, 2013

Being Apart

" Sometimes you have to be apart from people you love, but that doesn't make you love them any less. Sometimes you love them more.”

Very true, indeed.

Dalam satu perhubungan, kadang kala kita perlu berjauhan supaya dapat memberi kita ruang dan peluang untuk berfikir tentang pasangan kita.

Mungkin disebabkan jarak akan membuatka  terbitnya perasaan rindu dan menghargai. Sebab pasangan kita tidak berada dekat dengan kita.

Bila satu hubungan tu sudah goyah dan seperti retak menati belah, just give a break. Orang yang berkahwin juga perlu berehat seketika untuk membetulkan semula apa yang tak betul.

Sebab tu ada ayat, "hantar saya balik rumah mak bapak saya" hehehe...

Tapi jgn pula ambil kesempatan bila pasangan kita jauh, kita pon mula nak bersikap curang. Apa perasaan anda pula jika pasangan anda yg jauh itu pon curang juga?

Untuk kehidupan pula kita juga perlu hidup berjauhan dari keluarga, kawan2 dan orang yg kita kenal. Duduk terlalu hampir dengan mereka tidak akan buat kita lebih matang.

Macam aku, aku tak suka dekat sangat dengan family. Tak bermakna aku x sayangkan mereka. Tapi aku tak suka rasa dependent.

Aku ada impian untuk migrasi ke luar negara. Aku nak tinggal di sana dan besarkan anak2 di sana. Paling lama pon 10 tahun la taknak lama2 sgt.

Kesilapan aku adalah selalu berfikir impian aku ni tak dpt tercapai sebab aku dah kahwin. Mesti suami aku tak nak pindah duduk jauh2.

Tapi sekarang aku dah tukar cara pemikiran aku. Nak tak nak dia kena ikut atau kalau dia taknak jugak dia boleh tinggal saja di sini. Takda masalah. Aku pon ada impian juga kan.. bukan dia sorang saja. Hehe

Semoga Allah akan makbulkan impian aku yg satu ni. Amin

No comments: