Pages

Happy Heart > Happy Soul > Happy Mind > Happy Love > Happy Life

Saturday, October 5, 2013

Fantasi seorang Blogger

Selama ni aku dok perati je blogger2 yg famous amos tu.. camna dorg boleh ramai follower dan ramai reader..

Salah satunya cantik.. errmm...yg ni susah skit nak percaya sebab byknya dah edit habis2an dah muka dorg tu.. sebenarnya xda beza pon dgn kita.. maybe adalah yg betul2 cantik.. tp yg biasa2 je sebenarnya lebih ramai

Kaya dan selalu menayangkan barang2 mewah.. haa yg ni pon ramai dok suka follow psl nak cuci mata nak tgk apa blogger tu beli

Selalu tunjuk pi sana sini, bercuti sana sini, tunjuk rumah, tunjuk pakai kereta apa.. kunun2 dgn x sengaja lah padahal mmg saja nak tayang..

Ye aku sendiri pon teringin nak jadi blogger gempak mcm tu..

Ada suami handsome kacak muda lagi bergaya.. berjawatan dan bergaji besar.. romantik baik sangat loving dan caring..

Ada rumah besar lagi cantik.. ada tv besar fridge besar katil besar washer mahal laman rumah yg cantik...ada maid yg tolong uruskan rumah..

Anak2 yg comel lagi bijak.. ini bkn fantasi utk aku la sbb anak aku mmg comel handsome pintar lagi bijaksana.. hahaha

Sambung lagi berfantasi.. kunun2 aku ni teramatlah cantiknya.. punyai life perfecto katanya.. everyweek pegi shopping beli designer brand sajok..

Pakai fancy car yg mmg bkn buatan malaysia lah.. konon2 belajar overseas tp bila dah kahwin husband suruh duduk rumah saja jaga anak2.. yelah suami kaya kan gaji puluh riban katanya.. huhuhu

Berkawan dgn org2 yg juga kaya dan cantik2 lagi famous.. contoh kawan dgn retis popular ke.. dengan anak2 dato tan sri.. anak kerabat soltan ke kan..

Siapa yg taknak life mcm tu?? Dah tentulah nak kan.. aku pon nak..
Tp malangnya life aku xlah seindah tu..

Kalau life sebenar aku mcm tu komfem aku dah famous amos dh sbb org akan follow nak tau cerita aku.. nak tgk apa yg aku ada..

Jadi org mcm aku ni amatlah tipis peluang utk jadi famous sbb xda benda menarik utk dikongsikan.. yelah hidup biasa2 saja.. harta pon xda.. rumah kecik... kereta biasa2 saja.. barangan berjenama pin xda.. Apa jelah yg nak ditayangkan?

Kadang2 sedih jadi golongan marhaen ni.. jealous bila tgk gambar org lain berseronok2.. gi bercuti.. gi shopping.. gi dating.. gi bersosial ngn kwn2.. akan buat kita rasa cam loser sangat2..

Bukannya tak bersyukur dengan life sedia ada.. tapi sampai bila kita nak jadi org biasa je..

Apa2 pon aku rasa ni semua terletak pada pilihan kita jugak.. jangan la salahkan takdir bila kita sendiri yg memilih

Aku mengaku mmg byk sgt buat pilihan yg salah dalam hidup ni... kalau lah aku boleh putarkan semula masa dan betulkan semula life aku ni.. aku nak balik time blajar2 dulu.. aku nak belajar betol2 dan xnak lgsg bercinta cintun membuang masa jekk.. serious.aku menyesal!!!

Tapi apakan daya kan... so klu kita xleh betulkan masa lalu.. mesti kita boleh betul kan masa sekarang dan akan datang..

Aku citer psl fantasi ni bukan apa.. kan tgh kecoh pasal ada org menyamar sebagai perempuan dan ngorat sorang footballer ni.. siap declare in relationship bagai.. tp sebenarnya faker!

Curik gambo awek cun mana ntah.. tp mmg cun n cute la mcm agnes monica.. siap david teo soh hantar profile lagi kat MIG.. huhu yg sadisnya dorang siasat2 berkemungkinan si faker tu adalah lelaki lembut aka pondan.. horror siut!

Menyamar sebagai Lela Jamaluddin.. anak org kaya, belajar di melbourne.. tapi english sgt hampeh & bahasa melayu pon habes rempit. Tak sepadan dgn muka yg cantik tu. Sbb tu ada yg suspicious dia tu faker.

Kesian pulak bila memikirkan dah xda kerja ke nak menyamar jadik org lain.. mesti real life dia sadis sbb tu nak jadi org lain..

Aku pon selalu jadi org lain tapi bila nak tido tu la feeling2 jap tau2 terlena.. mimpi best2 pastu terjaga terus keciwa sbb dah kembali ke dunia asal yg kijam.. kenapalah tak boleh terus bermimpi.. huhu..

Maybe aku ni kedengaran seperti org hilang keyakinan.. biasanya juga org yg nak jadi org lain mmg xda atau kurang keyakinan diri

Satu2nya perkara yg aku xnak ubah dlm life aku adalah anak lelaki aku.. yg lain2 klu boleh tukar jalan cerita.. mmg aku tukar habis 360 darjah tapi anak aku tetap remain the same.. sapa x syg anak oiii! Igt senang nak beranak???

tapi x kesah la life kita camna pon janji jgn la menyamar jadi org lain dan menulis kisah fantasi di blog.. mcm kes bvlgarigirl tu.. huhu

Apa2 pon kita haruslah usaha utk sama2 mengubah nasib dan hidup kita ke arah lebih baik. Kalau nak maintain loser je baik ko xyah hiduplah nyusahkan org lain jekk..

Adios!

No comments: