Pages

Happy Heart > Happy Soul > Happy Mind > Happy Love > Happy Life

Tuesday, October 22, 2013

My Second Journey



I am so happy today! Ni kali kedua aku scan baby dalam perut ni
Dah besau dah anak umi ni
last time scan masa 4 bulan
skang dah 21 minggu maknanya 5 bulan lah


Aku buat 2D Ultrasound scan (growth scan) kat NR medical imaging
kos hanya RM60 saja 
dapat gambar dalam CD dengan report
tapi yg scan bukan doctor tau. dia hanya sonographer saja a.k.a tukang scan
Nama sonographer tu Miss Cathleen. 
comel & sweet orangnya
cakap pon lembut je. Last time masa scan Lais dulu2 pon rasanya dia jugak yg buat


Yang paling best bila dah scan kat sini kami dapat voucher RM120 saja untuk buat 3D 4D ultrasound scan!
harga asal kalau nak buat 3D/4D baby ultrasound scan kat sini adalah RM150
voucher valid untuk setahun. boleh simpan utk 3rd baby next year! hahaha
takda maknanya nak anak berderet2
bila baby dah 6 bulan dalam 25/26 minggu tu boleh gi buat dah as recommended by the sonographer
memang bila habis je scan tadi aku ada tanya bila paling bagus nak buat 3D/4D ni
tak sangka pulak dpt voucher discount.. terima kasih NR!

Hasil dari scan 2D tadi


Denyutan jantung baby normal dalam 90 ke 180
bacaan 157 tu kira just nice lah kan


ini plak dia ukur air ketuban
katanya 2 -8 untuk bacaan normal
aku punya 5.62


ukuran kepala
kalau tgk ikut sini mcm bentuk kepala abang dia jugak.. huhuhu


ukur tulang paha


kalau tak silap aku ni tali pusat
nak make sure dia masuk dalam badan baby kata sonographer tu la


ni pon kalau tak silap tali pusat jugak..


yang ni rasanya ukuran rahim ke pangkal rahim entah.. mcm2 tu laa

ok nak tau tak baby aku ni gegirl ke boboy???


tadaaaa.. sekali tengok dah tauu dah..!
hahaha that's my boy!
Lais dapat kawan boy akhirnya
Alhamdulillah
i am so happy

aku memang mengharapkan baby boy lagi
walaupun teringin nak baby girl
suami aku mengharap nak baby girl.. nak sepasang katanya
tapi rezeki memihak kepada pilihan aku.. huhuhu
nampak cam dia frust sikit walaupon dia kata xkesah
skang baru aku faham perasaan isteri bila xdpt nak bagi anak pilihan suami
contoh kebanyakkan suami nak kan anak sulung boy
tapi kita ngandung girl =)
lantak la aku yg mengandung and beranak kan nanti pon.. huhuhu

so memang tade la aku nak soping baju2 baby baru 
sbb baju abang dia banyak giler
elok2 dan cantik2 plak lagi
alhamdulillah masih dpt nak berjimat.. huhuhu

aku punya due dijangka dalam akhir bulan feb atau awal bulan mac 2014 nanti
berat baby tadi 418g saja
sekian saja update kali ni
nanti aku update bila dah buat 3D/4D
and pasni baru nak buat buku merah
standby just in case apa2 hal kan =)

hari ni aku sangat happy
Alhamdulillah Syukur Ya Allah

No comments: